27. května 2015 v 16:27 | Charlyn |  Recenze

Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 262
Překlad: Radvan Markus

Hodnocení na Goodreads: 3.68

Autorka

Sarah Crossan vyrostla v Irsku, část děství prožila v Anglii. Poté se přestěhovala do Ameriky a tam bydlí dodnes. V roce 1999 vystudovala Warwickou univerzitu, kde získala titul z filozofie a literatury. Na stejné univerzitě pak získala magisterský titul z oboru tvůrčího psaní. V roce 2003 začala psát, avšak neživí se jako spisovatelka, nýbrž učí angličtinu v soukromé škole v New Jersey.

Představte si svět s tak nízkou hladinou kyslíku, že se v něm nedá žít. Lidé žijí v kopulích, kde mají omezené množství kyslíku a ještě za něj musí platit. Quinn je bohatý prémius s mnoha výhodami, avšak není takový jako ostatní a kamarádí se s inteligentní Beou z chudé rodiny. Beiným naprostým opakem je Alina, do které je Quinn tajně zamilovaný, takže není divu, že jí pomůže, když potřebuje utéct z kopule. A tak se jejich osudy propletou.

Čekala jsem neotřelou dystopii plnou humoru, napětí a ano, i nějaké té romatiky. Když se na to tak dívám, Dech vlastně všechno splnil, ale!

Jdeme bez přestávky už víc než dvě hodiny a připadá mi, že jsem první strávil pohledem na Alinin zadek a druhou marným pokusem se na ni nedívat.

Například postavy. Máme tu statečnou Alinu Moonovou, která bojuje řekněme za blaho lidstva. Pak je tu Quinn Caffrey, vtipný prémius, který díky vysokému postavení svého otce vždycky získal i to, co nechtěl. A ustrašenou, nevinnou Beu Whitcraftovou, která je do Quinna spoustu let zamilovaná, ale mu to nikdy nedošlo. A navíc se Quinn zakouká do Aliny, která o něj však nestojí.. No nepřipadá vám to už jako zaběhlé klišé? Takový milostný trojúhelník typu ona ho chce, ale on chce jinou, která o něj ale nemá zájem. A ohromné překvapení na konec, že...

Pak tu máme první část knihy - pro ty, kdo to nečetli, kniha je rozdělena na čtyři hlavní části: kapsule, divočina, odboj a bitva. Část o životě v kapsuli byla prostě a jednoduše nuda. Všechny ty odstavce s popisy terasy s rostlinkami nebo jedné temné uličky, bez nich bych se klidně obešla. Preferuji ty knížky, kde se hned od začátku něco děje, kde mě rovnou hodí do vody a detaily se dozvídám za pochodu. No jo, jsem netrpělivý čtenář.

Radši budu chodit po jeho boku v naději, že se jednoho dne obrátí a konečně mě uvidí, než aby mi jednou provždy řekl, že má láska je marná.

Jak už jsem psala výše, v Dechu byl jak humor, tak romatika i akce. Ale tak špatně popsané akční scény jsem ještě nečetla. Jako pardon, ale kdo poté, co se ho snaží zabít, nechá nepřátele odejít, protože musí neprodleně odjet? Jak dlouho asi trvá odprásknout pár děcek, co se nemůžou bránit? (dobře, to nevyznělo hezky)

Ano, určitě si přečtu druhý díl, ale jenom proto, že ten první skončil za docela zajímavých podmínek. Jinak bych po něm fakt netoužila. Ale protože už jsme se s postavami a tím, jak to všechno vlastně začalo, seznámili na začátku prvního dílu, je docela logické, že nás Sarah bez velkého vysvětlování situace zanechá rovnou uprostřed nějaké zajímavé akce. Takže teoreticky by ten druhý díl mohl být o dost lepší...?

Hodnocení: 3.0*

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.